Sağlık

Demir ve Vitamin Hapları Şişkinlik Yapar Mı?

Demir ve Vitamin Hapları Şişkinlik Yapar Mı? Demir ve vitamin eksikliği olan insanlar bu eksikliği haplarla giderme yoluna başvurabiliyor. Peki bu haplar şişkinliğe sebep oluyor mu?

Demir ve vitamin eksikliği birçok insanda bulunan bir sorundur. Bu insanlar vücutlarındaki çeşitli belirtilerden yola çıkarak vücudunda demir eksikliğinden şüphelenerek doktora görünmekte. Bu belirtilerden bazıları kırılgan saç ve tırnaklar, ciltte kuruluklar, ağzın çeşitli bölgelerinde oluşan çatlaklar, dilde yanma ve ağız mukozasında hassasiyet şeklindedir. Bu belirtileri gösteren ve doktoruna başvuran hasta eğer şüphelerinde haklıysa doktor tarafından demir hapları almaya yönlendirilebilmekte. Bu haplar eksikliği giderebilmekle birlikte halk arasında dolaşan belirli yan etkilerden dolayı insanlar çekingenlikle yaklaşabilmekte. Vitamin eksikliği ise birçok belirtiye sahiptir. Bunun sebebi birçok farklı vitamin olması ve her birinin apayrı işlevleri olmasıdır. Yine şüphelenme halinde doktorunuza danışıp gerekli olması halinde vitamin hapları alabilirsiniz.

Demirin ve Vitaminin Vücuda Faydaları Nelerdir?

Demir hemoglobinin yapısına da katılan en önemli mineraller arasındadır. Bu işlevi sayesinde oksijenin kan yoluyla akciğerlere taşınmasını sağlar. Demir vücuda enerji sağlayarak gün içindeki yorgunluğu hafifletmeye de yaramaktadır.

Vitaminler ise vücuda genellikle yediğimiz besinler yoluyla alınan yararlı yapılardır. Vitaminler A, B, C, D, E, K harfleriyle gösterilmekte ve her harf vücuda farklı yararlar sağlamaktadır. Bu yüzden vitamin eksikliği birçok belirti şeklinde kendini gösterebilir.

Demir ve Vitamin Hapları Şişkinlik Yapar Mı?

Demir ve vitamin haplarından kullanmaya başlamayı düşünen insanların büyük bir kısmı bu hapların şişkinlik yapmasından korktuğu için haplara çekimser yaklaşmakta. Karın şişkinliğinin en yaygın görülme sebebi bağırsak gazıdır. Bağırsak gazına sebep olan etkenler ise aşırı hava yutmak şeklinde söylenebilir. Şişkinliğe bağırsak gazı dışında da neden olan etkenler vardır. Bunlar antibiyotikler, romatizma ilaçları ve herkesin merak ettiği gibi vitamin hapları olabilir. Evet, vitamin haplarını kullanmanız halinde vücudunuzda şişliğe sebep olabilir. Demir haplarında ise durum daha farklıdır. Demir haplarının karın ağrısı, ishal, kabızlık, kramp gibi yan etkileri olabilmekte ancak şişkinliğe sebep olmamaktadır.

Eğer korkularınız devam etmekteyse daha detaylı bilgi için doktorunuza danışabilir ve demir veya vitamin hapı kullanabilirsiniz.

Daha Fazla Göster

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu